<$BlogRSDUrl$>

Thursday, February 15, 2007

暖かい1月のあげく、冬が大変になった 

このごろ、ボストンの天気が凄く寒くなっています。今朝、−8C(feels like -23C)でした。その寒さといったら、言葉にできないほどでした。そのうえ、どこも氷があって、凄く滑りやすい。昨日、雪が降って、それから氷になっています。だから、今朝車がstuckでした。どうしても、車が動けませんでした。We were stuck for about an hour and a half. Joe tried to shovel the ice while I was behind the wheel trying to put the car in drive, then reverse, then drive again to get it unstuck. Poor thing could do nothing but just spin its wheels. 可哀想。 I then tried to google "how to get your car unstuck from the snow" and came up with lame tips like "Put your car in 4-wheel drive, if it has it." Well duh--I wouldn't be in this situation in the first place if I had 4 wheel drive!! Arg! It also said "try to remove most of the snow around the tires." Hah. Well i could, if the snow wasn't FROZEN SOLID!! Argh. 大変でした。結局、動き出しました。Somehow we got it out of there. I think it was like 9:45 am when I finally got to work (we had first gotten in the car around 8am).

Well, maybe I won't miss the snow after all. カリフォルニアに帰りたい!

Comments: Post a Comment

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Campaign 1 - Banner 6